منقول از وبلاگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:
حضرت فاطمه زهرا (س) می فرمایند: "صلاح زنان در این است که طوری زندگی نمایند که نه مردان بیگانه را ببینند و نه چشم بیگانگان بدان بیفتد".اما خود فاطمه زهرا(س) در متن مسائل سیاسی اجتماعی قرار داشت و همواره از حقو اسلام و اهل بیت دفاع میکرد؛ بعد از رحلت پیامبر(ص) در آن شرایط حساسو دشوار بحرانی که فتنه و دشمن تمامیت اسلام و قرآن را تهدید می کرد،فاطمه زهرا بود که با شرکت خود در صحنه سیاسی و اجتماعی از مقام ولایت و رهبری دفاعمیکرد. با توجه به مطالب فوق دیدگاه حضرت زهرا (س) در مورد حضور زندر صحنههای اجتماعی و سیاسی روشن می شود. اگر از فاطمه زهرا(س) نقل شدهویژگی زن مسلمان این است که نه مرد نامحرم او را ببیند و نه او مرد نامحرم را ببیند،هرگز به معنای انزوا و گوشه نشینی زنمسلمان نیست بلکه منظور این استکه در فعالیتهای اجتماعی باید آنچنان مقررات اسلامی را رعایت کند که موجب نگاهحرام نامحرمان نشودو بالعکس و یا به آن معناست که در مدیریت امور بانوان خود زنان باید عهدهدار باشندتا نیازی به تماس با مرد نامحرم نباشد.اگر کمی دقیقتر بیندیشیم این سخن حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای دنیای امروز است و چند کارکرد اساسی دارد: 1- تأمین سلامت و بهداشت معنوی جامعه. 2- رشد و استقلال و خودکفایی جامعه زنان. زیرا اگر قرار باشد زن را مردان نامحرم نبینند، لازمهاش این است که آنان دارای خودکفایی علمی در امور لازم خود مانند پزشکی و... باشند و این بهترین عامل رشد جامعه زنان است. پس دوربودن از نامحرم به معنای گوشهنشینی نیست، بلکه فعالیت و تلاش علمی و عملی و رسیدن به خودکفایی است. [ یکشنبه 93/12/24 ] [ 9:2 عصر ] [ admin ]
[ نظر ]
منقول از وبلاگ آقاسید با اجازه:
از پیامبران الهی است که نامش فقط دو بار در قرآن یاد شده است ( مریم، 56؛ انبیاء، 85). طبری می نویسد او جد پدر نوح (ع) بوده و اسمش در تورات اخنوخ است. بعضی نام او را با کلمه درس هم ریشه می دانند. او اولین کسی است که با قلم نوشته و خیاطی کرده است و گفته اند خداوند به او نجوم و حساب و هیأت آموخت. گفته شده که ادریس همانند عیسی (ع) در حالی که زنده بود به آسمان ششم فرا برده شد . بعضی نیز گفته اند که این رفعت (فرا بردن) مکانی نبوده، بلکه معنوی بوده است. [ یکشنبه 93/12/24 ] [ 8:57 عصر ] [ admin ]
[ نظر ]
منقول از وبلاگ رزمنده مجازی:
[ شنبه 93/12/23 ] [ 7:21 عصر ] [ admin ]
[ نظر ]
منقول از وبلاگ آقاسید با اجازه: نام حضرت یحیی در سورههای آل عمران، انعام، مریم و انبیأ، مجموعاً 5 بار آمده است. او یکی از پیامبران بزرگ الهی است و از جمله امتیاز این پیامبر، این است که در کودکی به مقام نبوّت رسید. حضرت یحیی(علیه السلام) در سوره آل عمران به «حَصور» توصیف شده است. حَصور از حصر به معنی کسی است که از جهتی در محاصره است و طبق روایات به معنی خوداری کننده از ازدواج است. حَصور کسی است که غریزهها و هوسهای دنیایی را ترک گفته است(مرحله عالی زهد). حضرت یحیی، پسر خاله حضرت عیسی میباشد و کتاب تورات حضرت موسی(علیه السلام)، کتاب حضرت یحیی(علیه السلام) میباشد و پیروان حضرت یحیی، زرتشتیان یکتاپرست هستند. صفات و ویژگیهای مشترک حضرت یحیی(علیه السلام) و حضرت عیسی(علیه السلام) عبارت است از: زهد فوقالعاده، ترک ازدواج، تولد اعجاز آمیز، نسب بسیار نزدیک.
خداوند در آیات 12و 13و 14و 15 سوره مریم در مورد حضرت یحیی(علیه السلام) میفرماید: «یا یحیی خُذِ الکتابَ بقوّة؛ ای یحیی، کتاب [تورات] را با قوّت و قدرت بگیر.» «و آتیناه الحُکمَ صبیا؛ ما فرمان نبوّت و عقل و هوش و درایت را در کودکی به او دادیم.» حضرت یحیی و حضرت عیسی هر دو در کودکی به مقام نبوّت رسیدند و مفهوم اسم آنها به معنی زنده میباشد.
«و حناناً من لَدُنا و زکاة؛ با لطف خاص خود به او رحمت و مهربانی و پاکی و پارسایی دادیم.» «و کانَ تَقیا؛ او پرهیزگار بود.» «وَ براً بوالدیهِ؛ او را نسبت به پدر و مادرش خوشرفتار و نیکوکار و پر محبّت قرار دادیم.» «وَ لَمْ یکنْ جباراً عصیاً؛ او مردی ستمگر و معصیتکار و آلوده به گناه نبود.» به خاطر این صفات (رحمت و محبت نسبت به بندگان، پرهیزگار بودن، خوش رفتار و نیکوکار بودن نسبت به پدر و مادر و …) است که خداوند در مورد حضرت یحیی(علیه السلام) میفرماید: «سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا؛ سلام بر او در روزی که به دنیا آمد، روزی که میمیرد و روزی که زنده برانگیخته میشود .» سه روز مشکل و سرنوشتساز در زندگی انسان عبارت است از:1. روزگار گام نهادن به این دنیا، یوْمَ وُلِدَ . 2. روز مرگ و انتقال به جهان آخرت، یومَ یموت . 3. روز برانگیخته شدن در جهان دیگر، یوْمَ یبعثُ حی . [ شنبه 93/12/23 ] [ 7:19 عصر ] [ admin ]
[ نظر ]
منقول از وبلاگ آقاسید با اجازه:
نمرود با دخترش (رعضه) نشسته بودند و منظره آتش انداختن حضرت ابراهیم(علیه السلام) را نگاه میکردند. دختر نمرود بالای بلندی ایستاد تا ماجرا را به خوبی ببیند، دید که ابراهیم(علیه السلام) در میان آتش است اما در محوطه آتش، گلستانی ایجاد شده است. دختر نمرود گفت: ای ابراهیم این چه حالی است که آتش تو را نمیسوزاند؟ حضرت ابراهیم(علیه السلام) فرمود: زبانی که به ذکر خداوند گویا باشد و قلبی که معرفت خدا در او باشد آتش در او اثر ندارد. دختر نمرود گفت: من هم مایل هستم با تو همراه باشم. حضرت ابراهیم(علیه السلام) فرمود: بگو لا اله الا الله، ابراهیم خلیل الله و داخل آتش بشو . دختر نمرود این جملات را گفت و پا در آتش نهاد و خود را نزد حضرت ابراهیم(علیه السلام) رساند و در حضورش ایمان آورد و به سلامت به جانب پدرش برگشت.
نمرود با دیدن این منظره تعجب کرد و در عین حال به خاطر ترس از مملکتش دختر را از راه موعظه و نصیحت نزد خود خواند ولی حرف نمرود در دختر اثر نکرد و دستور داد او را در میان آفتاب سوزان به چهار میخ بکشند. خداوند مهربان به جبرییل فرمود: بگیر بنده مرا . جبرییل رعضه را از آن مهلکه رهانید و نزد حضرت ابراهیم(علیه السلام) آورد. رعضه در تمام مشقتها با حضرت ابراهیم(علیه السلام) همراه بود تا آن که حضرت او را به همسری یکی از فرزندانش درآورد و خدای تعالی فرزندانی به آنها عنایت فرمود که همه بر مسند نبوت و پیامبری قرار گرفتند.
[ شنبه 93/12/23 ] [ 7:17 عصر ] [ admin ]
[ نظر ]
منقول از وبلاگ رزمنده مجازی:
دل بیقرار نیست
[ شنبه 93/12/23 ] [ 7:15 عصر ] [ admin ]
[ نظر ]
منقول از وبلاگ رزمنده مجازی:
[ شنبه 93/12/23 ] [ 7:13 عصر ] [ admin ]
[ نظر ]
منقول از وبلاگ رزمنده مجازی:
اگر زن و مرد شیوه صحیح برخورد با یکدیگر را بدانند، بسیاری از مشکلات [ شنبه 93/12/23 ] [ 7:11 عصر ] [ admin ]
[ نظر ]
منقول از وبلاگ رزمنده مجازی:
ن?شخند? زد و گفت : [ شنبه 93/12/23 ] [ 7:9 عصر ] [ admin ]
[ نظر ]
منقول در وبلاگ بهارعرفان: [ شنبه 93/12/23 ] [ 6:35 عصر ] [ admin ]
[ نظر ]
|
||
[قالب وبلاگ : تمزها] [Weblog Themes By : themzha.com] |